facebook logo


Agentura Comtech
9.11.2015

Efektivita se cení zlatem

Z EFFIE 2015 jsme si odnesli dvě ceny za nejefektivnější reklamu. V konkurenci 38 agentur jsme se stali jednou z top 5, kterým se podařilo získat více ocenění. Máme zlato za projekt Obědy pro děti a stříbro v kategorii Malý rozpočet pro ČSOB za sponzoring události RunCzech. I s malými rozpočty jsme dokázali velké věci. Zajímá Vás, jak jsme na to šli?



RunCzech: Jak udělat ze sponzoringu reálnou obchodní příležitost





ČSOB pojišťovna je partnerem RunCzech běžecké ligy - seriálu maratonů a půlmaratónů napříč Českou republikou. Cílem bylo prezentovat ČSOB Pojišťovnu v rámci projektu nejen jako komerčního sponzora, ale jako skutečného partnera běžců a propagátora aktivního způsobu života. Našli jsme ideální spojení. Vznikl nový produkt připravený přesně na míru účastníkům RunCzech. Kromě klasického úrazového pojištění si závodníci v sezóně 2015 mohli sjednat také pojištění storna pro případ, že by jim start v závodě znemožnila nemoc nebo zranění.

S rozpočtem 160 000 Kč jsme si poradili výtečně. ROI index dosáhl hodnoty 2,42 – tedy každá koruna vložená do projektu se na pojistném vrátila 2,4krát. Hodnota sjednaného pojištění se totiž vyšplhala na 387 567 Kč. Navíc jsme získali databázi ověřených kontaktů pro další nabídku pojištění. Projekt je důkazem toho, co dokáže odvaha oprostit se od zaběhlé komunikační rutiny a podívat se na sponzoring optikou reálných potřeb cílové skupiny a obchodních příležitostí. Budoucnost úspěšných projektů (zejména v oblasti služeb) je podle nás v úzké vzájemné spolupráci agentury, marketingového a produktového oddělení klienta.

Stěžejní část kampaně probíhala bez investic na webových stránkách RunCzech a na spřátelených webech, kde se opakovaně  objevovaly informace o nové možnosti pojistit svojí účast v závodě. Ve všech číslech RunCzech magazínů vyšel inzerát propagující ČSOB Pojišťovnu jako oficiální pojišťovnu závodů. V maximální míře jsme zjednodušili  samotné sjednání pojištění. Nabídku jsme umístili na internetové stránky RunCzech  přímo do sekce REGISTRACE. Stačilo zaškrtnout příslušné políčko v přihlašovacím formuláři. Nerozhodným či zapomětlivým jsme umožnili uzavřít  pojištění osobně před závodem. V těsném sousedství registračního místa stál náš prezentační stánek. Znalost nabídky pojištění jsme dále podpořili PR články, cílenými na účastníky jednotlivých závodů RunCzech.



Reklama, která pomáhá - Nakrmili jsme 2000 dětí jídlem a láskou




Projekt OBĚDY PRO DĚTI pomáhá dětem ze sociálně znevýhodněných rodin s financováním školních obědů. V kampani „Pomozte nám nakrmit děti jídlem a láskou“ jsme upozornili na to, že problém hladovějících dětí je blíž než si myslíme a že spočívá i v jiných aspektech než jsou ty nutriční. Ukázali jsme lidem, že přijít o školní oběd současně znamená přijít o smích, kamarádství, dětská tajemství nebo první školní lásky. Když jde o děti, týká se to každého z nás. Odhalili jsme lidem možná netušený problém a naznačili, jak snadné je jeho řešení. Pouhých 25 Kč totiž znamená oběd pro jedno dítě. Cíl ale nebyl snadný. Chtěli jsme přesvědčit veřejnost, aby přispěla libovolnou částkou na transparentní účet určený na podporu potřebných dětí. V hlavě jsme měli optimistickou vizi: nasbírat za dobu trvání kampaně (první 4 měsíce školního roku 2014/15) tolik peněz, kolik se vybralo za celý školní rok 2013/14 – tj. 1,5 mil. Kč.
Rozhodli jsme se lidi oslovit v momentu, kdy sami obědvají. Výzva "Pomozte nám nakrmit děti jídlem a láskou“ se díky spolupráci se společnosti SODEXO objevila na 92 tisících papírových prostíráních v kantýnách a v 650 tisících firemních stravenek. Tento netradiční kanál jsme doplnili klasickými médii - televizí, rozhlasem, tiskovou inzercí, on-line bannery a billboardy.  To, co se nám podařilo, jsme ale nečekali. Vybralo se 2x tolik! Na transparentním účtu se nasbíralo 3 115 110 Kč. Do projektu se zapojilo 424 škol – to je 4,6x více než v předchozím školním roce a společně jsme za to nasytili 1975 dětí.

Další články

KAMPAŇ, KTERÁ NASYTÍ DOBREM

PĚT TIPŮ OD PĚTI

ZLATAN HAIR-IS-ON!

KAMIL STŘIHAVKA POMÁHÁ DĚTEM OPĚT DÝCHAT.

Máme krátké kalhoty, ale paměť ne.

PRVNÍ KRŮČKY DĚLÁME RYCHLE

PROJEKT, KDE SE POTKALO VŠECHNO – DOBRÝ ÚČEL, KREATIVITA I ONLINE EFEKTIVITA

BEZ KLIŠÉ TO V REKLAMĚ NEJDE - ROZHOVOR PETRA VLASÁKA PRO MARKETING & MEDIA

S 10 DALŠÍMI REKLAMNÍMI AGENTURAMI POŘÁDÁME VEČER OTEVŘENÝCH DVEŘÍ

NEKUPUJTE VOLOVINY. LETOS KUPTE SKUTEČNÝ DÁREK

EFEKTIVITA SE CENÍ ZLATEM

HLÁSÍME SE K ZÁSADÁM FÉROVÉHO TENDRU

LAŠTOVKA JE NA DRÁTE

Náš art-director odchází na mateřskou

KDYŽ ZAVONÍ ZVĚŘINA,
JE ČAS NA NAŠE ČERVENÁ

AGENTURA COMTECH POSILUJE ONLINE SEKCI

JAK UTOPIT MEĎOURA NA FACEBOOKU?