facebook logo


Agentura Comtech_CAN
11. 10. 2017

Cannual Conference 2017 — Lidé za obsahem

Tématem výroční konference 14 nezávislých agentur z regionu je letos content marketing.

WeCan, affiliate síť založená nezávislými komunikačními agenturami střední a východní Evropy, pořádá další výroční Cannual Conference. Akce se tentokrát bude konat v Praze a zase sdruží odborníky z celé střední a východní Evropy. Ti letos přednesou případové studie týkající se content marketingu a jeho dopadu na každý trh v regionu. Téma konference, kterým tento rok jsou Lidé za obsahem, slibuje představení tipů a triků, jak řídit působení vlivných osob ve prospěch značek.



Akce Cannual Conference proběhne v úterý 17. října od 9 do 16 hodin v galerii Černá labuť, Na Poříčí 25, Praha 1. Registrace je otevřená, stejně jako tiskové akreditace.



Téma content marketingu je také rozsáhle obsaženo v Cannual Reportu, nejkomplexnějším průvodci pro reklamní průmysl střední a východní Evropy. Zpráva vychází už třetí rok za sebou a usiluje opět o tentýž cíl: pomáhat firmám působícím v regionu střední a východní Evropy seznámit se s trendy v komunikaci střední a východní Evropy a pochopit specifické tržní podmínky jednotlivých zemí. Na více než 160 stránkách analýz a výňatků z klíčových dat pro každou zemi zpráva ukazuje účinky sociálních, politických a ekonomických faktorů na místní reklamní průmysl a hodnotí jejich digitální vývoj, který se opírá o vybrané ukazatele.



Spojením odborných znalostí ze 14 zemí – Bulharska, České republiky, Estonska, Chorvatska, Polska, Lotyšska, Litvy, Maďarska, Ruska, Rumunska, Srbska, Slovenska, Slovinska a Ukrajiny – přináší integrativní analýzu regionu.


Reklamní trh v regionu

Reklamní trh střední a východní Evropy dokázal zvýšit jeho hodnotu z 9,9 miliard eur na 11 miliard eur za jeden rok. Z hlediska preferovaných typů médií je televize stále vůdcem, zatímco tisk se snižuje stejnou rychlostí, jakou digitální vzrůstá. Tento trend se v posledních třech letech zrychlil. Zatímco digitální výdaje převyšují tisk pouze o 4 % v roce 2014, mezera se do roku 2016 zvětšila, neboť v rámci reklamního koláče je v současné době 17 % rozdíl mezi dvěma typy médií.



Údaje z Cannual Report 2017  



Pro přesnější přehled digitálních jevů můžeme v každé zemi srovnávat počty digitálních výdajů z celkové spotřeby reklamy versus penetrace internetu.



Údaje z Cannual Report 2017



Globální giganti Facebook a Google se významně podíleli na růstu výdajů na digitální reklamu ve střední a východní Evropě. Uživatelská základna YouTube rostla nejrychleji v loňském roce. Zatímco počet nových uživatelů Facebooku vzrostl o 3 až 5 % a počet uživatelů Instagram vzrostl o 5 až 10 %, YouTube se podařilo dokončit téměř 10% růst téměř ve všech zemích. Proto lze konstatovat, že spotřeba videa v regionu střední a východní Evropy posiluje nejen z hlediska intenzity, ale také od počtu spotřebitelů videa.



Údaje z Cannual Report 2017



Letošní ročník zprávy Cannual znovu představuje už zavedené hodnocení WeCan, index, který ukazuje procento výdajů na reklamu na jednoho obyvatele v rámci nominálního HDP země. Hodnocení WeCan odhaluje, zda je reklamní trh jako hospodářský sektor silnější nebo slabší, než by naznačovala celková ekonomická výkonnost země.



Údaje z Cannual Report 2017





Newsky


Cvičit můžete, i když právě čtete náš blog

Třicátý krok ke svobodě

Jak jsme dojali Metallicu

Se sametově jemným pohlazením se vstává lépe

Krásní obři ze severu

ZALILI NÁM DVA KLIENTY DO BETONU

TANEC PRAHA. KDYŽ JE ZVĚDAVOST ZÁŽITKEM

UŽ JSME ZASE TĚŽKÉ VÁHY

nAKAfe 2019

NEČEKÁME, AŽ POMŮŽE NĚKDO JINÝ

Výtah, nebo schody?

Rozmohl se nám tady takový nešvar, zavírat slepice do klecí a dělat z nich stroje na vajíčka.